اخبار

با حضور استاندار و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان:

جلسه شورای فرهنگ عمومی سرعین برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی سرعین برگزار شد
نشست ویژه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین با حضور استاندار اردبیل و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد.
به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، نشست ویژه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین با حضور اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل و عبدالله بحرالعلومی، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در سالن اجتماعات هتل قهوه سویی سرعین برگزار شد.  حسن حسن پور، فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی سرعین در این جلسه با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی گفت: با توجه ظرفیت چشمگیر این شورا با طرح مباحث آسیبهای اجتماعی در جلسات و کمیته های تخصصی شورا می توان گامهای موثری در زدودن مسایل اجتماعی برداشت.

وی افزود: این شهرستان به دلیل اینکه از جایگاه ویژه توریستی برخوردار می باشد و به تبع آن مسائل خاصی در فصول گردشگری به وجود می اید باید مسایل اجتماعی به طور دقیق مطالعه و احصا گردد و برای رفعه آنها از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی استفاده کرد.

حسن پور بیان کرد: این شهرستان به دلیل اینکه دارای فرهنگ غنی بومی می باشد بر فرهنگ وارداتی تاثیر می گذارد و از فرهنگ گردشگران تاثیر نمی پذیرد.

عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز گفت: شهرستان سرعین یکی از شهرستانهای گردشگری و رو به رشد استان می باشد و لازم است که عرضه محصولات فرهنگی و هنری باید متناسب با این رشد توسعه یابد و این امر با توسعه زیرساختهای فرهنگی در شهرستان سرعین رشد شتابانی به خود خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه غنای فرهنگ بومی منطقه بالا است و بر فرهنگ وارداتی تاثیر می گذارد باید این فرهنگ تقویت گردد و در کنار اینها انجام فعالیتهای فرهنگ هنری و رسانه ای در این شهرستان از ضروریات می باشد.

بهنامجو استاندار اردبیل گفت: تحرکات مردم و امام خمینی (ره) قبل از انقلاب ابتدا از ناحیه ضعف فرهنگ و اخلاق در جامعه آغاز شد سپس وارد فاز تحقق عدالت اجتماعی و در نتیجه به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

وی اظهار کرد: اگر فرهنگ و اخلاق یک جامعه به سمت تعالی حرکت کند نشان دهنده رشد و توسعه و پیشرفت آن جامعه بوده و در حوزه های دیگر از قبیل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رشد خواهد کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای تمام مسایل است گفت: شهرستان سرعین به لحاظ داشتن شرایط خاص گردشگری و داشتن بیش از ۸ میلیون جمعیت متغییر نیازمند بستر و زیرساخت های قوی فرهنگی است.

وی در رابطه با پیشگیری از آسیب های اجتماعی و شناسایی گره های فرهنگی اظهار کرد: همکاری و همدلی می تواند بسیاری از مشکلات موجود اعم از بزهکاری، طلاق و خودکشی و اعتیاد را در جامعه حل کند.

بهنام جو ادامه داد: برای اشاعه فرهنگ اقدامات زیربنایی بسیاری انجام شده تا فرهنگ بومی به ضد فرهنگ تبدیل نشود در واقع هنرمندانه با آسیب های ناشی از فرهنگ و اشاعه و تهاجم فرهنگی برخورد کنیم

۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ۰۸:۲۳
دبیرخانه شورا |